BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 10, 2009

2 owang BudaK boTak di jUmpai...dipercayai upin dan ipin..



hahahaha................Ini toyol...hahahahaha.

dUit..n DO IT...adakah sama???







hahahaha...amik laaaa aku bagi semua....ini harta ahmad albab yang punya...ahhhmaaaaaddd allbabbbbb

Sunday, July 5, 2009

PusaKa dan wArkah daRi ku....



Salam blogger....

Dalam dunia nih aku tidak memiliki harta pa pon yang dapat di warisi tuk generasi ku.Tapi...hanya dengan guitar dan amp nih...aku yakin ia mampu menggempar kan dunia...hahaha...NIh laaaa harta yang aku ada....aku sayang sgt2 guitar nih...

Set dRum yaNg aku paSaNG dGN kwN AKU...


Salam bunyian.....

HOHOHO...hari nih uas ati sangat2 coz aku dapat praktis dengan complete lagu2 yang akan di jamming kan bersama.NIh dia details nya:

LOKASI : PEJABAT KEMBARA AND TOUR,KOMPLEKS DATO KAILAN

MASA : 11.3o am-1.30 pm

AHLI BAND : NAZIRUL@CIPAN (drUmmer),NAIM@BONE (2nd or lead guitar
n part time bassist),IQBAL (2nd or lead guitar),NAJIB (bassist)

TARIKH : 5 JUNE 2009

tp yang pelik nya belum da nama lagi tuk band kami nih...hahaha....tp puas ati laaa ketuk2 n men td..hahahaha. wassalam

yahUdi laknatullah..........kaitan nya dgn H1N1 (selesema khinzir)

Penyakit berbahaya ini mula menjadi popular apabila dilaporkan lebih 80 orang telah mati di Veracruz, Mexico akhir April 2009. Kemudian ia terus menyerang dengan pantas dan beberapa kematian lagi dilaporkan di New York, Kanada, New Orleans dan Israel.

Swine Flu atau selsema babi bukanlah penyakit baru, ianya telah pun dijumpai pada lewat 1918 di Sepanyol dahulu.
Tetapi pada ketika itu, jangkitan hanya merebak dikalangan individu-individu yang terlibat dengan perusahaan khinzir sahaja hanya sedikit terkena kepada orang awam.

Sejak kes di Mexico, laporan berita TV khususnya di Malaysia masih melaporkan kegilaan penyakit ini. Malaysia antara negara yang bernasib baik kerana pantas mengambil langkah kawalan di lapangan-lapangan terbang, stesen keretapi dan pelabuhan.

Namun, penyebaran penyakit Swine Flu selepas tamatnya konflik Gaza perlu diambil perhatian dari beberapa aspek. Ia mungkin dilihat seperti “kejadian alam” tetapi ia sebenarnya juga boleh dirancang.

Permulaan Konspirasi Selsema Babi

Tidak ramai mahu melihat isu Swine Flu dari sudut konspirasi melainkan seseorang itu sememangnya fanatik fakta konspirasi. Maka teori yang kami bentangkan ini, dikira sebagai agenda permulaan untuk menarik perhatian masyarakat tentang sebarang isu dunia.

Semua laporan Swine Flu di akhbar dan TV adalah tepat dan amat meyakinkan dan tiada apa yang perlu dicurigakan. Cuma ada beberapa perkara yang tidak diberi perhatian.

Perkara itu ialah …

Empat hari sebelum terjumpanya kes Selsema Babi di Mexico, Pengarah Makmal Univerisiti Rockefeller iaitu Dr.Ralph Steinman telah diberi Anugerah Perubatan Albine. Anugerah tersebut diberi beserta saguhati USD500,000.

(Gambar) Dr. Ralph Steinman (Kiri) University of Rockefeller

Steimen terpilih kerana sumbangannya dalam penerokaan dendretic cells malah seorang yang pakar dalam penyelidikan imunilogi dan Fisiologi Selular.

Imunilogi adalah penyelidikan khusus dalam imunisasi (pencegahan penyakit) dalam bidang bio-perubatan. Kemungkinan Steimen dan rakan-rakannya akan diberi tanggungjawab palsu utk menangani gejala swine flu.
Mengapa Perlu Mencurigai Dr. Ralph Steinman?

Kita perlu mencurigainya kerana beliau merupakan tenaga atasan di Universiti Rockefeller, New York sedangkan kita sendiri sedia mengetahui David Rockefeller adalah antara penaja utama Perang Dunia Kedua.

Tambahan pula, Rockefeller adalah antara individu yang dijangka akan hadir pada mesyuarat Kelab Bilderberg yang bakal berlangsung pada 14 Mei 2009 di Athens.

Selain bertugas di Universiti Rockefeller, Steinman juga memegang jawatan sebagai Ketua Pengarah Institut Trudeau. Institut ini merupakan institut yang dilantik khusus oleh kerajaan Amerika dalam penyelidikan vaksin bersama Kementerian Pertahanan Amerika.

Pada 1 Oktober 2008, Presiden Bush telah mengeluarkan suatu dana yang amat besar iaitu USD1.6 juta, khusus untuk menampung kos penyelidikan pemvaksinan.

Dengan wang sebanyak itu, Institut Trudeau dan saintis-saintis US Navy telah diarahkan bekerjasama oleh kerajaan Amerika untuk membangunkan satu vaksin jenis Pandemic Influenza. Vaksin ini khusus dalam pencegahan kepada sebarang bentuk selsema yang dibawa oleh binatang.

Usahasama antara Institut Trudeau dan US Navy ini dilaporkan sendiri di dalam buletin Institut Trudeau pada Oktober 2008.

Amerika Dalang Wabak Selsema Babi

Seperkara yang perlu kita teliti, sekiranya suatu vaksin yang berkaitan selsema telah dibangunkan pada 1 Oktober 2009, apakah ada kemungkinan kerajaan Amerika telah pun mengetahui bahawa Selsema Babi akan berlaku? atau mereka sendiri yang meranang sebaran wabak itu?

Kerajaan Amerika amat disyaki sebagai dalang bagi penyebaran wabak ini. Jika tidak masakan Presiden Institute Trudaeu, Dr. David Woodland boleh mengeluarkan kenyataan di bawah pada suatu sidang akhbar sempena Hari Anugerah Perubatan pada 1 Oktober 2008;

“Clearly we have a consensus that there is significant concern regarding the possibility of another pandemic occurring,”

Jika sekiranya ada di antara rakyat Amerika sendiri yang telah mati kerana Selsema Babi, apakah pula faedahnya bagi kerajaan Amerika menyebarkan Selsema Babi ini?

bOla pIng Pong...hoho

Seorang profesor berdiri di hadapan sebuah kelas falsafah dengan sedikit perkakas bersama-sama dengannya. Apabila kelasnya bermula, profesor tersebut mengeluarkan sebuah balang kaca lalu meletakkan balang kaca tersebut di atas sebuah meja di hadapannya.

Kemudian, beliau mengeluarkan sekotak bola ping pong dan mula mengisi balang kaca tersebut sehingga penuh. Profesor itu pun berkata, “Adakah balang kaca ini penuh?” Semua pelajarnya pun menjawab, “Ya”.

Profesor tersebut pun tunduk ke bawah lalu mengeluarkan sebungkus guli. Beliau menaburkan guli-guli tersebut ke dalam balang kaca itu lalu menggoncang-goncang balang tersebut supaya guli-guli tersebut memenuhi ruang kosong pada balang kaca itu.

Sekali lagi beliau bertanya kepada pelajar-pelajarnya, “sudahkah balang ini penuh?” Pelajar-pelajarnya berfikir sejenak lalu menjawab, “Ya, ianya penuh.”

Profesor itu pun membuka begnya lalu menarik keluar sebungkus pasir. Dengan mahirnya, beliau memasukkan pasir tersebut untuk memenuhi ruang yang berlebihan di dalam balang kaca tersebut.

Ada beberapa pelajar yang sudah mula ketawa. “Sekarang, adakah balang ini sudah penuh?” tanya profesor itu. Memandangkan balang itu sudah betul-betul penuh, semua pelajarnya pun bersetuju bahawa balang kaca itu sudah penuh.

Profesor itu kemudiannya mencapai botol airnya yang terletak di sudut meja tersebut, buka penutupnya lalu menuangkan airnya ke dalam balang kaca itu sehingga ia penuh.

Selepas itu, profesor itu pun berkata,

“Balang kaca ini bagaikan hidup anda.

Bola ping pong itu diibaratkan sebagai perkara-perkara yang penting dalam hidup anda, misalnya keluarga, kesihatan dan anak anda. Jika anda kehilangan segala benda yang lain, hidup anda tetap penuh.

Guli-guli tersebut pula umpama perkara yang kedua penting seperti kerjaya, wang, rumah serta kereta anda manakala pasir pula seperti perkara-perkara kecil yang lain.

Jika anda penuhkan masa anda dengan pasir, maka anda tidak akan mempunyai ruang untuk bola ping pong dan guli.

Jaga baik-baik bola ping pong anda dan pastikan anda tahu apa yang penting dalam hidup anda. Jadi, tak kira sesibuk mana pun anda, anda perlu isikan masa anda dengan perkara-perkara yang penting dahulu seperti membuat senaman dan meluangkan masa dengan anak-anak anda. Yang lain-lain hanyalah pasir.”

Seluruh kelas terdiam buat seketika memikirkan ilmu yang baru dicurahkan oleh profesor mereka.

Tiba-tiba kesunyian itu dipecahkan oleh satu soalan daripada seorang murid.

“Bagaimana pula dengan air itu?”

“Oh, soalan yang baik. Tak kira sesibuk manapun anda, ingat, anda sentiasa mempunyai masa untuk meminum segelas air untuk mengekalkan kesihatan anda”

Saturday, July 4, 2009

lOve u So mUch mUcHUkkkk


"And if it all falls apart, I will know deep in my heart, the only dream that mattered had come true. In this life, I was loved by you".........muhd na'im



>i love you so much......till da end of ma life !!! forever in love wif you....

wwooaaaaaaaa......caya la...tabik laa sama mamat nih..






Wooaaaaaa.......eeeeeeeeiiii ...jeles giler aku dengan mamat yang kawen dengan nana era nih...dia dah dapat idaman hati aku nih...gibson les paul...eeeiiiii...x leh laaa aku tengok lagi..rasa nak je terkan n sambar twus gitar nih..hurmmmm

sayaNg nAnTi kan kita kawEn nanti bg laaaaa lEs paul sebIjik erk....hahahaha..Kangan maaaaaaa

hIdup ...segala Nya akU peLajari....


saLam sALAmat,

"Hidup"apakah sebenar nya tafsiran atau pun anggapan kita tentang hidup?adakah kita semua mempunyai kehidupan yang sama walopun kita berpijak di tanah subur yang sama,bernafas melalui udara yang kian tercemar bersama dan di sinari mentari terik yang bahang.Adakah hidup kita sempurna?Apakah ciri2 tuk hidup sempurna?hahaha..kalo ada kongsi lah dengan aku.Aku juga ingin mencari hidup seperti kalian yang sempurna.

Bagi ku hidup suatu perjalanan yang yang tidak di ketahui penghujung nya.Apa yang berlaku tetap berlaku dan kita sebagai manusia harus mengambil iktibar dari nya.Tapi adakah kita melaku kan demikian...ahhhh ternyata sma sekali tidak...hahahaha.Aku juga manusia spt kalian yang sering alpa dengan nikmat yang diberi dan sering kali tidak pernah puas dengan pa yang ada di sekeliling aku.

Aku mencari suatu hidup yang abadi.Aku mencari hidup yang suci.Dalam pencarian itu aku bertemu dengan pelbagai dugaan.Selama hampir 20 tahun ni aku rasa aku belum temui hiudp ku yang abadi.Tetapi aku percaya dengan pilihan kalbu ni kerana itu lah yang terbaik buat ku dan aku kan teruskan juga hidup ku ini selari dengan pergerakan detik2 masa beredar.Aku mencari teman hidup ku...aku mencari kepuasan hidup ku ..aku mencari haluan pilihan kerjaya ku...aku mencari hidup idaman ku...itu lah aku dengan hidup...Persoalan nya adakah kita semua ini hidup dalam kehidupan kita atau pon kita leka dan mungkin terpejam dari lamunan duniawi???

"hayati lah erti hidup kerana kehidupan sebenar akan membawa kita menemui damai abadi"

Friday, July 3, 2009

nih hobby terbaru aku...hahahaha..


salam muzikan lagi...

Woaaaaaa sapa nih...hahahaha..nih laaa aku time tengah mengurut biola nih.....or violin..memang asyik laaaa..hahaha.Vanessa May ke march ke april ke suma belajar n menuntut dari aku laaaaa...hahaha.Bagi la lagu pe pon all leh nya...tengok tangan laaaa...hahaha...da banyak urat2 seni....mmg pa pon leh men nya....

wwooaaaaaa ponat eden mikior nak pasang natang nih......







salam kepeningan.....

Hahahaha...ffuuuhhhhhhhh hampir 2 hari aku berada di Pejabat Kembara Tour di Kompleks Dato Kailan...di mana lagi kalo kan kat kepala batas Penang laaaa ooiiii...
Nih pejabat kawan ayah aku,ayah dia baru je angkat set drum....murah giler,kepada drummer diluar or didalam sna leh laaaa gtau aku kalo berminat nak dapat kan drumset cm nih...tak sampai 1000 maaaaa...hahaha.aKU pon terkejut...nih la 1st time aku pasang machine nih...mmg mencabar naluri dan minda remaja seperti aku.
Tapi....sonok beb kat pejabat tuh..macam2 barang pelancongan diseluruh dunia da..hahaha.Keris tak yah cherita laaa..mmg byk la koleksi,siap da pedang samurai g..FUUUHHHH leh men lawan pedang laaa kat situ..kan yang plastik nya tp real nya wwwoooooaaaaa.Tapi yang wa respek tuh coz ayah dia nih mmg kumpul banyak barang muzik..ntah cm mn laaa leh sama lak dengan minat aku......x larat nak tulis banyak2 hahaha...nih set drum nya...siap da kulit kangaroo lg aku selit kan...hahaha....

hohoho.....waduh2..kok ya pon bg laaa lebey lg cuti....."kok tuh bukan kok lanas erk...hulu hahaha"



hohoho...salam percutian,

Sedar tak sedar and memang x sedar cuti aku dah nak abiz la weiiiii...adoyaiiiii.....tolak mai tolak pi,campur darab and bahagi tetap nak habis.Rasa cam tak cukup je.Kalo leh nak je undur kan masa tuh balik and wat sumthings yang besh arrrrr...x nak bazir duit sangat.....aku nak cuti lagi...tolong la unikl mimet.....x nak balik awal...nak duk umahhhhhh...wuuuuaaaaaaaaa......

Saturday, June 27, 2009

jamming.............it's my soul...hahaha !!!

Salam dunia tuk semua......salamat sejahteraaa....

Apa laaaa yang aku merepek nih..hahaha.Wooaaaaaa lama aku tak menulis dalam blog nih..Sekarang aku tol2 gian dengan jamming..hahaha.Walaupon hanya berdua,aku tetap jamming.Orang cakap makanan bila lapar ialah nasi,minuman bila dahaga ialah air,makanan rohani ialah ibadat...tp makanan jiwa aku nih ialah live sound music...aku mmg minat music and kaki jamming...tp disini bukan kaki laaa tuk jamming tp tangan laaa...

Ceritera nya bermula apabila dua insan yang berlainan dunia,berlainan tempat belajar bertemu dalam dunia music yang begitu luas tersebar seantero dunia.Bagi kami muzik itu ialah suatu kesenian jiwa yang menggambar kan siapa kita.Muzik mencerminkan siapa diri kita,perwatakan kita dan sikap kita.Muzik ialah bunyian jiwa yang disusun dengan penuh disiplin.Hahaha...pa laaa yang aku merapu nih....all about jiwa kan...itu lah muzik bagi aku.

Berbalik kepada ceritera tadi,kami berjumpa dalam masa yang singkat....tidak sampai 1 jam pon.Disitu kami berbincang tentang music,apabila 2 jiwa serasi kami berdoa ingin bertemu lagi dan bermain bersama dalam dunia bunyian not bunian erkkk...itu lah music...betapa kuat nya ia dengan jiwa kita.Aku percaya semua kita ini bertemu dengan bunyi dan tertarik dengan bunyi kerana kita bercakap dan suara ialah bunyi..............itu lah menyebabkan kita bertemu.

Sejak pertama kali kami berdua bertemu,kami berazam ingin bertemu lagi beradu tenaga dalam bilik jamming yang ber air cond and sejuk..hahaha.Setelah sekian lama,masa berlalu pantas sehingga cuti semester pon mejelang tiba....kami dipertemukan di negeri yang terindah dan maju di negara malaysia iaitu pulau pinang.Di sini lah pertemuan kali kedua kami dan kami berbincang dan bersetuju ingin beradu tenaga.Bertempat di studio jamming di negeri kedah,dicelah-celah kesesakan pekan kulim ,disebuah lorong itu lah terletak nya studio jamming kami.

Berbekalkan semangat waja yang kental memperjuang kan seni muzik yang menjadi makanan jiwa kami.Maka kami pon bertolak pada pukul 4.30 petang kerana pada pukul 5petang kami akan beradu.Apabila sampai di depan studio yang tersergam indah...hati kami berdebar-debar tatkala menaiki tangga menuju ke dalam studio jamming.Guitar digalas dan bass dijinjing..drumstick digenggam...ketukan pertama drum sudah menaikkan semangat kental jiwa kami.Maka bermula lah seni yang diwarisi manusia manusia sejak kelahiran nabi adam dan hawa......haaaaaaa.....panjang nyaaaaaaa.....x pa laaaa t aku sambung lagi.Sekarang kami sedang mencari hala tuju diri tuk sama-sama berpijak dibumi nyata ini...masing2 berhasrat ingin menubuhkan kumpulan,,,,,harapan menjadi kenyataan.........amin.

salamat dan wassalam......kami muzikan ~~

Thursday, June 18, 2009

hohoho...ALL abOut loVe...wHat abOUt u??





12 Cara Untuk Mengetahui Kamu Mencintai Seseorang...
12:
Kamu bercakap dengan dia hingga lewat malam dan bila kamu tidur, kamu masih teringat padanya.
11:
Kamu berjalan dengan perlahan sekali bila bersama dengannya.
10:
Kamu rasa serba tak kena bila berjauhan dengannya.
9:
Kamu akan tersenyum bila kamu mendengar suaranya.
8:
Bila kamu memandangnya, kamu tidak nampak orang lain di sekeliling. Kamu hanya nampak dia...
6:
Dia adalah segalanya yang kamu ingin fikirkan.
5:
Kamu perasan kamu sentisa senyum apabila kamu memandangnya.
4:
Kamu akan melakukan apa sahaja untuk membolehkan kamu berjumpa dengannya.
3:
Semasa kamu sedang membaca ini, dalam fikiran kamu terbayang wajah dia sahaja.
2:
Kamu begitu asyik memikirkan tentang dirinya sehingga kamu tidak perasan bahawa nombor tujuh hilang/tiada.
1:
Kamu akan balik ke atas untuk memastikan adalah betul tiada no 7 dan kamu akan tergelak sendiri.

BUATLAH HAJAT KAMU SEKARANG. KAMU TAU APA YANG KAMU PALING INGINKAN...

Monday, June 15, 2009

layangan minda diawangan keriangan




salam....dunia sahabat....

Tengok layang2 kat atas tuh...batman hohoho....petang td...aku keluar dengan kawan aku.....napa cam bosan ja ayat aku nih..hahahaha...Tak tau nak tulis macam mana..tp tuh laaa..mmg x tau nak buat pa la ptg td...
Disini lah segala revolusi layang2 bermula,dimana aku dengan kawan ku telah singgah di hentian rehat tepi pantai kat tempat aku and kami telah membeli-belah 2 biji layang2 batman..bukan pinjam dari batman lak erk..beli laaa...then dengan tak malu and tanpa segan silu and pilu....pa lagi...berlari-lari anak lah kami berdua seperti kanak2 menikmati masa hidup nya yang tanpa ragu2 dan masalah..hahahahaha....
Apabila angin bertiup kencang,bayu menghembus laju....matahari ingin pergi dr muka bumi ini yang penuh kebencian...maka muncul lah 2 wira layang pandang...ehhh layang2 dengan membawa layang2 kelawar ditangan mereka....dengan girang dan tersenyum riang memecah hening petang..................jika dan hanya jika terbang lah layang2 kelawar itu di awangan dan dengan itu tertawa lah kedua2 orang wira gagah perkasa itu.....hehehehe....riuh dan gamat skali keadaan disekeliling di dampingi ombak yang ganas memukul pantai...aduuuhhh sakit nya pantai...hurmmmmm...
Begitu tinggi sekali layang2 mereka terbang seperti tinggi nya harapan mereka tuk melihat anak bangsa mereka berjaya.Maka hati kedua-dua orang wira itu puas bak dipenuhi nikmat yang teramat sangat.Layang2 megah berlegar di awangan....di situ mereka tidak sedar yang hanya mereka berdua ja yang bermain layang2.Tiba-tiba telah datang seorang rakyat jelata dan menanyakan tentang layang2 kepada salah seorang wira itu...dengan megah wira itu melontarkan kata-kata dan khabarkan kepada rakyat jelata yang disana terdapat penjual layang2...dengan senyuman yang terukir dibibir yang merekah itu...si rakyat jelata itu terus berlari-lari anak dengan penuh minat tuk memiliki sebiji layang2 juga....
Akhir sekali,sebelum kisah ini tamat......kedua wira itu terkejut kerana tidak seberapa lama bak purnama penuh,telah rmai kaum hawa dan kaum adam bermain layang2 di tepi pantai itu.Maka wira itu lah pencetus seni bermain layang2 moden..............happy ever after...

aku and kawan aku la wira tuh...hahahaha...idup mesti enjoy..buat pa pon asal kan x kaco orang len..............................idup layang2..sok nak men g..hahahaha.jom laaa join..

bye...wassalam.

Sunday, June 14, 2009

jIwa kElajuan.....kePuasan Muzikan

hohohohoh...salam pantai timur.......n pantai barat.... malaysia timur...

wwwoooaaaaoaoaoaoaoaoa...moto aku dah abiz pantang..hohohoho...udah bebas dari semua gejala perlahan....kini aku miliki penuh jiwa kelajuan..hehehe.
Tapi aku nih hati-hati ckit x leh laaaa laju2 sangat..nanti terbabas lak.Semalam 1st time aku jamming semester nih..lma giler aku tak men live...windu giler laaa dgn kmk...windu nak jamming..
walopon sdikit penink2 lalat semalam ..tp aku puas hati laaa dapat ketuk drum,men bass and guitar..itu suma santapan naluri aku tuh...lma dh naluri aku berpuasa..smlam baru dia buka puasa..hahahaha..
yang penting aku................nak..................jamming .................lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

wassalam.

hohohoh.......segala-gala nya erti percintaan

Saturday, June 13, 2009

jiHad.......tOgather we Unite !!!



Jihad...mari kita berjihad......bersama hapus kan ISRAEL LAKNATULLAH !!!

FOKUSKAN PERHATIAN ANDA.....HANYA RM20 and tuk lengan panjang hanya tambah rm3.........

TerHAD HANYA UNTUK 30 HELAI SAHAJA !!!!

juz call or sms me at naim-019-5935506 @ 017-4854871

terdapat dlm size .xs . x . m . L . xL . xxL

Friday, June 12, 2009

mari bli...cepat2

Hot.. !! RM25 ONLY

hotter....!!

hottest......!!!









Just call or message me :

Naim (bnasb)-019-5935506

-017-4854871

I’ll give you the best services..trust me!!

new deSigN by ejardKhetot


nih Lg design2 terkini...amacam??





Thursday, June 11, 2009

my T'shirt desIgn cOllection








NIH laaaaa koleksi design ...............da byk g.

Wednesday, June 10, 2009



beRita TeRgEmpar.................ini lAh t'shirt rekaan dAri kawan aku ramzi tuk unikl mimet...da cadangan tambahan???


berminat nanti leh la hubungi aku....nanti laaaa diberitahu kemudian hari...salam

tUnggaNg terbalik..pusing kiri kanan and kenapa begini???? plik.....

Cuba anda kira pengiraan di bawah dan anda akan lihat hasil yg menarik..

1) Memula ambik calculator. Pastu, tekan 3 digit pertama nombor handphone
anda ( Bukan 019, 012..etc. )

2) Darabkan dengan 80

3) Tambah 1

4) Darabkan dengan 250

5) Campurkan dengan empat digit terakhir nombor handphone anda

6) Lagi sekali, campurkan dengan empat digit terakhir nombor handphone anda

7) Tolak 250

8) Akhir sekali bahagikan dengan 2

Adakah ini nombor handphone anda?...


ade sapa2 bleh explain cmne jd mcm ni? Pfft


hohohohoh.....................salam dunia tuk semua makhluk.

Tak tau nak tulis apa sebenarnya tp bila duduk sambil main-main dengan laptop ku nih teringat lak satu ceritera.Aku pon sebenarnya baru je guna laptop nih....setakat karang nih bagi aku performance laptop nih mantap lagi la...Aku guna dell xps m1530..ni je laaa yang aku mampu hasil dari titik peluh setelah berhempas pulas akhirnya dapat la aku mendampingi beliau nih.
Aku memilih beliau kerana bentuk nya cantik bangat sihhh.....lagi pon dell nih mmg best la service dia.Call je terus datang rumah and repair terus..nih yang aku respect sgt.Dulu masa 1st time aku pernah tanya kat my lovely wife yang dia wat pa tuh..then dia cakap tengah godek2 tenuk nih...Hairan bebenor kawe dengar dia ghoyak gitu...ahhahaha.Nate po laaaaaa tenuk tuh...ehhh dah jadi orang klate dah...ahahahaha.Then baru aku tau yang tu ialah laptop dia laaaa....and start dari tuh laaaaa aku nya laptop pon dapat nama panda...jd dari laptop dah jadi binatang lak....Sebenarnya banyak lagi benda ajaib yang berlaku sekeliling aku...hahaha.nanti laaa aku ceritakan.....kalo dah cerita semua,nanti tak da modal la aku...hahahaha.

"banyak yang pelik dalam idup kita,adakah kita yang pelik atau persekitaran"

wassalam...tulus.

Ada aPa deNgan muzik....

HoHoho.........hurmmmmmm

Ada pa dengan muzik sebenarnya??Bagaimana sejarahnya?siapa yang menciptanya??....ahhhhh byk sekali persoalan yang bermain di akal benakku....
Bagi aku sebagai umat islam dan khalifah agung di alam fana ini,aku percaya yang segalanya datang dari Allah yang maha pencipta.Aku yakin yang muzik dan bunyian juga diciptakan Allah kepada hamba Nya.Bila aku pejam mata dan kosong kan akal,ku dpt dengar degupan jantung aku.Aku rasa inilah beat dan bunyian or rentak asas dalam hidup seseorang insan yang bernafas.
Muzik begitu indah sekali........muzik mampu membuatkan kita tenang dan bagi aku muzik merupakan cara untuk melepaskan segalah Nya.Tak hairan lah jika muzik diguna kan sebagai medium tuk remaja sekarang melontarkan segala rasa yang terbuku di benak mereka......Tidak bagi aku,aku berlainan sekali dengan mereka...hahaha.Muzik ku hanya tuk jiwaku.....aku bermain muzik tuk kepuasan,aku mendengar muzik tuk ketenangan,aku menyukai muzik kerana keunikan......aku meminati muzik kerana kelainan...............paling penting idup mesti dgn muzik hahaha...dah macam iklan mr.potato dah "idup mesti dengan kentang".

sekian tulus dari ku..................................wassalam.

Tuesday, June 9, 2009

bUah hatI idaman kalbu.................IBANEZ ICEMAN


The Iceman is an Ibanez guitar produced by Hoshino Gakki. Hoshino Gakki exported copies of American electric and acoustic guitars in the 1950s, and by the mid 1970s the Ibanez guitars had reached a level of quality comparable to American guitars. Lower labor rates at the time, plus efficient manufacturing meant that Ibanez guitars could be sold for almost half (or less) of the cost of a Gibson Les Paul or Fender Stratocaster.

In the mid 1970s Hoshino Gakki wanted to make a distinctly Japanese guitar and to start breaking away from the Ibanez replicas of Fender and Gibson models. The idea was to build a guitar with an appealing original design, like a Les Paul or Stratocaster. A meeting between Hoshino (Ibanez), Kanda Shokai (Greco) and one of the main guitar factories in Japan (FujiGen) resulted in the Iceman/Mirage design. Each distribution company had distribution rights to it in different global markets. Hoshino Gakki (Ibanez) had the rights outside of Japan and Kanda Shokai (Greco) had the rights for Japan.

The Ibanez model was named the Iceman and the Greco model was named the Mirage and they are basically the same except for the pickup types that were used. Super 2000, Triple Coil and V2 pickups were used for the Ibanez Iceman, depending on the model number. Greco Dry and DiMarzio Super II pickups were used for the Greco Mirage. Body wood, pickups and neck joint construction varied with the Iceman/Mirage model price. The original Ibanez Iceman production was from 1975 to 1982/1983 with different models having set neck and bolt-on necks.

Early Ibanez Iceman models were called Ibanez Artist models and were changed to the Ibanez Iceman name in 1978. The Ibanez Iceman II that was released in 1982/1983 had a different headstock with 6 in line tuners instead of the 3 a side tuners the original Ibanez Iceman had.

Paul Stanley of KISS favored the Iceman throughout the 2000s. Ibanez made limited-edition copies of the artist's Iceman guitars from 1995 to 2008; the set-neck PS10LTD featuring a carved maple top, the moderately-priced PS10II and PS10CL, as well as the glued-neck ICJ100 WZ with fancy abalone binding.

Daron Malakian of System of a Down used Icemans as his main guitar from the time of the bands debut album up until around 2005, and a signature model, the DMM1, was made on a limited run of 300 guitars in 2004. The DMM1 featured custom artwork painted by Daron's father, Vartan Malakian, and was all mahogany with 22 frets and Ibanez Axis pickups.


Ibanez Iceman IC200 (1978) from Ibanez catalogues

  • BODY: Mahogany
  • NECK: 3 piece Maple (Thru Neck)
  • FINGERBOARD: Rosewood
  • PICKUPS: Super 80
  • CONTROLS: 2 Volume & 2 Tone, 3 way switch
  • TUNERS: Velvetune II
  • BRIDGE & TAILPIECE: Gibraltar & Quick-Change
  • HARDWARE: Chrome


bOsaN dan BerFikir

hurmmmmmmmm.......
hari ni aku tak tau nak wat pa pe.Dari td aku asyik pegaang guitar kapok aku.Semalam aku angkat 1 electric guitar dr kwn aku...tp malang maaaaa coz guitar tuh prob..so aku asyik search ja kat ternet nih cari tempat mana yg leh repair guitar and murah.Dah x de duit lorr.Rasa cam nak ja keluar jalan2 and abiz kan masa diluar or tempat2 kat malaysia nih,tapi tuh laaaaaaa...modal la kan.Satu lagi misi aku karang nak abiz kan pantang moto aku tuh....krg baru 752km baru...hurmmmmm.Hope capai la 1000km...aku nak balik perak t wooooooo...x kan nak nek slow jaaa atas highway kan...ehhh pa yang aku melalut nih...hahahaha.Dari bosan dh sembang psal moto lak...hahaha.

Ramai orang cakap hobi tuh bleh isi masa lapang....berkesan ke?btol ke?knapa aku tidak gtu...hahahaha.aku minat sgt men guitar n baca buku...tp still bosan g.Kenapa???hurmmmmm......da sapa2 tau jalan penyelesaian ???tolong laaaaa errkkkkkk...buntu gua mikir...

salam kebosanan dr melody melancholic

"teMan,kawan,sahabat"------->adakah sama?

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Aku percaya yang semua orang pernah bersahabat,pernah berteman and pernah berkawan.Biarpon di ceruk2 mn sekali pon seseorang tu pasti berteman.Kenapa kita x dpt idup berseorangan?Kenapa mesti berteman?Aaarghhh pelik manusia nih kan..bila berteman banyak pula perihal nya.Macam2 yang berlaku bak kata atok dlm astro tuh "macam2 ada".Memang mcm2 ada hahahaha...smpai la pa yg tiada pon diada kan juga...hahahaha.Plik aku dgn idup kita nih.HUrmmmmmm...dah lenguh tangan nulis...hahahaha.aku nih mmg x suka naip nih.Tapi x ngapa laaaaaa...eehhhh lom terjawab lagi adakah ketiga-tiga di atas sama saja atau tidak.Aku rasa la semua tuh sama aja.T p aku percaya disebalik ketiga-tiga gelaran tuh pasti tersembunyi seribu kisah dalam ati kita semua.Aku percaya selagi mana nyawa tidak terputus dari jasad,selagi itu la kita akan menjalani idup dan bersahabat.Aku juga begitu.

wassalam........dunia sahabat.

reVolusi awAlan daN saLam pErkenalan

Salam perkenalan tuk semua........

Tepat pukul 9.20 pagi,10 jun 2009 lakarlah sebuah sejarah dalam revolusi blog di dunia ini dengan terciptanya nya "melody melancholic" khas tuk kita semua berkongsi pa sahaja rasa dalam diri ini.Syukur pada tuhan yang maha esa.Aku juga insan seperti kamu,sma aja diri ku dan diri mu.Kita tp memiiki akal dan perasaan yang satu.Kita juga diberikan masa yang sama waktunya.Dalam kancah ini lah kita mula mencari teman dan kenalan.Begitu juga aku yang mula mencari teman,kenalan dan arah tuju idup ku.Semoga kita bertemu dalam dunia dan realiti di atas pentas ciptaan Nya ini dan bergelar sahabat.

Dari diri yang tulus...........wassalam